Superbar: en bar som metter

ai ai ai, enda en ny oppskrift! Det er så gøy å eksperimentere og hvertfall når man har ett herlig bredt utvalg av eteriske oljer i heimen.
Og idag hadde jeg lagt planen så halveis plan før jeg gikk på LIVE i inspirasjonsgruppa, som jeg gjør hver søndag kl 11 så lenge jeg er hjemme.

 

Det var en sjanse å ta, det å lage noe på direkten. Men HALLO! det ble så bra!
De ble akkurat slik jeg hadde sett for meg/drømt om å lage.

De likne veldig konsistensmessig og smak på Bulletproof sine med smak av sitron.
Men i mine ville jeg jo ha masse crunch og noe å tygge ordentlig på. Nammis.

Disse her godsakene er jammen fullpakket til randen med gode byggeklosser og næring for liten og stor. Alle 3 små-jentene her i hus var helt ville etter dem, så jeg frykter at dem ikke kommer til å vare så lenge. Blodsukkerstabile, masse gode fettsyrer fra både kokossmøret, mct olja og nøttene. Fiber i kokosmassen og selvføglelig nydelig protein fra kollagenpulveret.

Så Oppskrift på Superbar`s følger her:

200g kokos smør ( det er hvitt og blanding av kokosolje og kokosmasse)
3 ss ghee

Smelt disse på lav varme

I en kjøkkenmaskin med S blad kjørte jeg mandler og valnøtter til semi-små biter i størrelse. Slik at det ble 1 liter totalt etter de hadde vært innom kjøkkenmaskinen 🙂

I en stor bolle hadde jeg det smelta kokossmøret + gheen, , så blander du inn alt det andre våte:

ca 6 ss brain octane ( Jeg har kjøpt min på flexfit.no <3)
ca 8 ss fibersirup clear

rørt godt og få det skikkelig godt å blandet.

Ha oppi 8 dråper sitron eteriske olje.  Rør det godt inn.

Så til det tørre;
De semi-malte nøttene som i ett litermål målte litt over 1 liter
litt vaniljepulver ( sånn sort pulver vet du)
3 dl kollagen, jeg brukter fra naturkilden
2 ss valmuefrø
ca 2 dl kokosmasse
litt salt
65317523_268418830675017_2516131514333265920_n
Rør godt om, smak om det funker på din tunge og juster rom nødvending.
Konsistensen skal være litt seig og lar seg presse ned og blir der.

Ha bakepapir i en passelig liten ( haha) form og press det hardt ned. Sett til kjøling noen timer og skjær opp i striper.

Perfekt til å mumse på som ett herlig mettende mellomåltid, i matboksen til barna, på tur, før eller etter trening. På farta istedenfor dårlige løsninger.

Og du, jeg blir såååååå vilt glad og takknemlig om du legger ut bilde (om du lager denne og digger den like mye som vi gjør), på instagram også tagger meg ( siljeevassoy) så jeg får se det dere lager <3

Klem fra meg <3

Leave a Reply