Glede, fryder seg over livet. smil. Coach. har reversert leddgikt

Slutt med dårlig samvittighet: Vaner som tar deg fremover

Ditt hinder

For hver eneste nydelige person jeg har coachet så har jeg lært noe nytt. Og en stor del av min praksis er å finne ut hvor din blokkering er.
Hva er det som hindrer deg i å komme dit som du vil?
Hva gjør du for å komme nærmere der du vil? Hvilke vaner har du allerede idag?

Du vil ha mer energi, veie mindre kilo eller slutte å stadig vekk utsette. Istedenfor for å gjør det som faktisk MÅ gjøres så “lager” du deg viktigere punkt på din to-do liste. Slik at det som egentlig var nr 1 på listen din, rykker stadig ned i køen.

Sårbart tøft å dele, men mye å vinne på å gjøre det

Eller så vil du ha bedre helse, være mer aktiv med barna dine. Og kanskje føle deg mer vel og trygg i din egen kropp. Hvis du tør å dele med meg hva du strever med, så kan jeg komme med mine beste tips slik at du letter kan bryte ut av der som du er stuck!

Jeg vil forstå deg best mulig

hva damer trenger hjelp til, spørreundersøkelse

Så nylig spurte jeg på instagram, i LØFT gruppen og på min snapchat på hva alle disse damene synes er mest utfordrende og opplever at det mest stuck. Det ramlet inn med svar og jeg er så takknemlig for at såå mange tørr å være ærlige, både med seg selv og med meg.
Jeg vil forstå deg best mulig for å hjelp deg på den beste mulige måten.

Alle utsagnene har kommet direkte fra de som jeg hjelper og helt ærlig så på ett tidspunkt i mitt liv, var jeg enig i de aller fleste punktene på lista.

Og det er nok derfor jeg også lærer vekk hvordan jeg har frigjort meg fra disse begrensende falske sannhetene.

Den som folk flest svarte ett rugende JA på, var den med vaner. Det er så inni hampens vanskelig for så altfor mange å gjøre det som de faktisk vet at er lurt å gjøre.
Og når de ikke klarer å holde ut/ fullføre, så skjemmes de over at de ga opp atter en gang . Og som resultat er det er en nedadgående spiral med negative følelser.

Hvordan få en vane til å vare, da?

Ja hvordan får man det til? Vi er forskjellige og mange av oss har ulike behov. Men i en samtale nylig med en herlig og oppgitt dame over hennes egen manglende evne til å gjøre noe til en automatisk vane. Så foreslo jeg dette og hun var alldeles fra seg av begeistring og sa: Hvorfor har jeg ikke tenkt på det, selv? Det er jo så enkelt!

Dette gjør jeg:

Istedenfor for å gape over for mye for tidlig, så sats på en mindre ting og FEIRE at du mestrer den. Start i det små og bygg på. Mer og mer. Brikke for brikke! Vane for vane!

  1. Finner ut og konkretiserer hva det vil gi meg å få den vanen på plass
    (motivasjonen for å komme dit)
  2. Tenker på hva som skal til å for å bruke tiden/prioritere de minuttene til det som jeg vil
    ( Hvordan kan jeg få det til å passe inn i livet mitt)
  3. Jeg vet at det å lage en automatisk vane vil ta tid og det er helt ok
  4. Finner ut hvordan påminnelse som funker best for meg
    (For det aller fleste er dette en alarm på mobilen/klokken)
  5. For å få en vane automatisk, så må den gjøres 66 ganger. For mange er det veldig motiverende å telle ned fra 66. Da ser man dag for dag at det går den rette veien og blir stadig påminnet om vanen.
  6. Er det en dag du ikke får gjort det du skal. Bare fortsett neste dag. Ingen krav om perfekt, progresjon er mye bedre selv om det ikke perfekt.

Vaner jeg har fått på plass med denne teknikken:

Uavhengig av om frekvensen er noe som skal gjøres daglig eller ukentlig, så er disse mine godt implementert vaner.
– Skrive meg inn i min journal om morgenen ( Elsker det, gir masse klarhet, påfyll og jeg bekrefter for meg selv hvem den beste meg er, og det er jo den jeg vil være hver dag)
– Meditasjon
– Pusteteknikker
– Planlegge uken som kommer hver søndag
– Kalde dusjer
– Ta tilskudd
– Drikke vann med sitron og salter i om morgenen
– Spise maten i microbiome diet når jeg fikset leddgikten min

Kjenner du noen som også har lyst å få gode vaner på plass?

Likte du dette tipset, så blir jeg superglad om du deler det med 2 venner som også strever litt med å få på plass de gode vanene de vet at de har godt av!

For flere nydelige tips, så sjekk ut min stressmestrings-side!

Leave a Reply