fbpx

Lutealfasen`s samlende og oversiktelige magi

The Ideal you, Silje Vassøy, kulde, helårsbading

Lutealfasen “Hva trenger jeg nå?”

Lutealfasen: Dagene etter eggløsningen så glir jeg over i en mer tilbaketrukket og oversiktelig energi. Som om jeg faktisk tar to steg tilbake fra mitt eget liv.

Det er lettere å se hva som trengs, hva som skal skje. Hvilke avtaler jeg må lage. Hvordan jeg kan fortsette å jobbe for det jeg kjenner er mest riktig, men fra en mer tilbaketrukken vinkel. Det føles lett!


Eggløsningsdagene som var, er som en kulminasjon av utadvendthet, maskulin energi i retning av Go Go Go + en dæsj sommer oppgløddhet og økt libido for livet.


lutealfasen. hormonell balanse, the ideal you, Silje E Vassøy

Lutealfasen`s to trinn

Lutealfasen er vanligvis ca 14 dager. Som er de 14 siste dagene av en gjennomsnittlig 28 dagers syklus. Den første uken av nettopp lutealfasen er en fin glidende overgang. Og her ligger det gaver som blir oversett og glemt. Derfor skriver jeg dette innlegget her til deg.

Du tar med deg litt av den deilige energiske følelsen videre fra eggløsning og kanbruke den sammen med den startende luteal energien til å virkelig få oversikt, klarhet og perspektiv på livet, i form av de neste ukene, månedene og kanskje tilogmed året.

Bruk denne kombinerte energien i lutealfasen til:
  • Se over hverdagen, logistikk, skoleoppstart, fritidsaktiviteter og andre elementer i hverdagen.
  • Planlegg med raushet og kjærlighet.
  • Sette deg ned og få et overblikk over livet ++ når du er mett, uthvilt. Lag deg en god kopp te og tenn et fint lys.
  • Send de mailene som skal sendes.
  • Lag de avtalene som trengs. Bestill/Handle inn det du mangler.
  • Len deg inntil utofrdringene og møt de med nysgjerrighet om hvordan du kan møte de og løse de.
  • Kjenn etter hvordan du ønsker at de vanlige, men veldig fine hverdags-dagene skal være. Og reflekter litt hvordan du kan forberede deg og tilrettelegge.
  • Gjør deg klar for overgangen som kommer. Eksempelvis at ferien er ferdig og skolen begynner igjen.
  • Rydd i skoleklær, yttertøy, matbokser. Sjekk at sekk ++ er i orden. Rydd, kast og selg det som kan. Start med det som er mest aktuelt i forhold til hvilken overgang du nærmer deg.
  • Sjekk størrelser på sko til gym ++

Lutealfasen er fasen for å kjenne en dragning mot å ligge litt i forkant (hvertfall den første delen). Og det er fantastisk å bruke den integrerte energien til å føle deg litt mer ajour i livet. Helt ajour kommer vi nok aldri og det er helt ok.

Lutealfasen`s andre del

De siste 5-7 dagene før blødningen begynner er energien din innovervendt og lavere. Du blir mer trett og trenger mer hvile. Orker mindre stress, uro og kaos. Heller trekke deg helt inn i din egen lille hule, hvor et deilig mykt pledd, favorittserie på netflix og kakao står sentralt. Det er HELT OK og burde nesten vært på resept.

Samtidig så ser du lettere og irriterer deg lettere over det som ikke er i orden/ryddet/på plass. Det er fordi du skal få litt langsiktig energi og motivasjon til å gjøre noe med det. Eksempelvis når energien øker på dag 4 i blødningen så vet du hva du skal gjøre for å “komme” videre.

Vil du vite mer om din egen syklusmagi og hvordan bruke deni livet ditt, så kan jeg veldig varmt anbefale å bli med på høstens runde av det fantastiske kurset; Stress og Syklus.

The ideal you, Silje E Vassøy, trygghet

Pr 09/2022 så har jeg allerede hjulpet over 100 damer med å virkelige oppgradere både helsen, livet og forholdet til seg selv. Les gjerne mer om de andre coachingtjenestene jeg tilbyr her.

Ps. Hvis dette resonnerte med deg og du digget det du leste!
Del det gjerne på facebook, slik at flere av dine nære og kjære kan få nytte av det
eller send det rett til en vennine som trenger å lese akkurat dette.

Bli gjerne med på høstens beste kurs for damer som deg, som har ønsker å spille mer på lag med kropp og hormoner! (Hør hva Maria sier om Stress & Syklus kurset i hennes liv)

Leave a Reply

%d bloggers like this: