Silje E Vassøy, coach, the ideal you, bli din egen bestevennine

Bli din egen bestevennine

Skyhøye forventninger

Hvorfor er det slik at de aller fleste av oss damer er så mye bedre på å vise kjærlig omsorg og raushet til venninene vårs, men ikke til oss selv? Hvorfor har du de høyeste forventningene til deg selv? Som du ofte ikke innfrir. Hvorfor er det lurt å behandle seg selv som om det er din bestevennine som behandler deg med lune lange klemmer, akkurat de rette rause ordene og aksept for det er lov å gjøre feil. Egenkjærlighet er veien å gå, la meg vise deg en teknikk jeg lærer bort hver eneste uke.

Kravene du stiller deg

Du løper fra A til B til -> Å, for å rekke alt du har lyst å rekke. Det er vanskelig å gjøre egentlig alt med lave skuldre. For det eneste du tenker på er ALT det andre du har på listen din. Du vil gjøre alt plettfritt og perfekt, umenneskelig kjapt. Har du tenkt over hvorfor du faktisk ikke stiller samme skyhøye kravene og forventningene til dine venniner? Vil du rekke alt dette av grunner som bunner ut i egenkjærlighet? Eller det noe annet?

Egenkjærlig samarbeid trumfer konkuranse

istedenfor å bite tennene innbitt sammen i en slags konkuranse mot gårsdagens versjon av deg selv ( eller noen andre) i å utføre mengde oppgaver, så vil jeg påstå at du kommer lenger om du samarbeider med deg selv i prosessen.

Det skal ikke:

Silje E Vassøy, coach, the ideal you, bli din egen bestevennine
  • Gå på bekostning av overskudd, smil, glede eller tilstedeværelse
  • Tømme deg i for lang tid fremover
  • Brenne lyset i begge ender
  • Bidra til at du møter veggen med ett brak
  • Heve skuldrene dine til nye høyder
  • Gi deg ny høyt blodtrykksrekord

Spør deg selv når du tenker mange dumme tanker om deg selv, fordi du ikke klart alt du så for deg:

Hvis min bestevennine sa alt dette til meg ( det som du tenkte om deg selv),
hva vil du si til henne?
Hva vil du gjøre?

Og omvendt, hvis du forteller alle de negative tankene og konklusjonenene dine om deg selv til din bestevennine.
Hva sier hun til deg?
Hva gjør hun mot/for deg?

La det synke inn

Og tenk etter; hvordan kan du gjør det samme?
Hvordan kan du tilby deg selv den sammen rausheten, omsorgen og kjærligheten?

Egenkjærlighet: Fra å streve til å trives

Dette er en av de teknikkene jeg lærer bort til de mange damene og noen få menner rundt om i Norges land i min coaching praksis. Fordi du kommer bare så langt med å være i konkuranse med deg selv. Vil du videre fra der du er og over målstreken, hvor du er helt trygg og fri i deg selv?

Vil du lære mer om egenkjærlighet?

Bestevennine strategien er bare en av hundrevis av metoder for å jobbe med egenkjærligheten til deg selv. Og det er jo den viktigste kjærligheten av alle! Om du vil lære mer om dette vidunderlige temaet her, som jeg holder så nærme hjerte, så vil jeg anbefale deg å bli med i den herlige LØFT gruppen min på facebook, hvor jeg deler utrolig masse om blant annet dette.

  • Silje E Vassøy, coach, the ideal you, bli din egen bestevennine
  • Silje E Vassøy, coach, the ideal you, bli din egen bestevennine

Jeg har skrevet en helt fantastisk e-bok som du kan finne her og store deler av den siste delen i boken som handler tankesett dreier seg også utrolig mye om variantene og nivåene av egenkjærlighet.

Jeg tilbyr helhetlig helse og livs coaching slik at du også ved å prioritere deg selv, sette egenkjærlighet, helsefrihet og trygghet på agendaen. Gå skrittene og gjøre jobben og gradvis digge livet ditt og helsen din mer og mer.

I løpet av høsten 2020 vil også en nyhet bli lansert, som er for deg som vil gå veien til frihet og trygghet i deg selv, ditt liv og din helse.

Ta ekstra godt vare på deg selv, slik at du har mer å gi dine.  <3 Silje


Glede, fryder seg over livet. smil. Coach. har reversert leddgikt

Slutt med dårlig samvittighet: Vaner som tar deg fremover

Ditt hinder

For hver eneste nydelige person jeg har coachet så har jeg lært noe nytt. Og en stor del av min praksis er å finne ut hvor din blokkering er.
Hva er det som hindrer deg i å komme dit som du vil?
Hva gjør du for å komme nærmere der du vil? Hvilke vaner har du allerede idag?

Du vil ha mer energi, veie mindre kilo eller slutte å stadig vekk utsette. Istedenfor for å gjør det som faktisk MÅ gjøres så “lager” du deg viktigere punkt på din to-do liste. Slik at det som egentlig var nr 1 på listen din, rykker stadig ned i køen.

Sårbart tøft å dele, men mye å vinne på å gjøre det

Eller så vil du ha bedre helse, være mer aktiv med barna dine. Og kanskje føle deg mer vel og trygg i din egen kropp. Hvis du tør å dele med meg hva du strever med, så kan jeg komme med mine beste tips slik at du letter kan bryte ut av der som du er stuck!

Jeg vil forstå deg best mulig

hva damer trenger hjelp til, spørreundersøkelse

Så nylig spurte jeg på instagram, i LØFT gruppen og på min snapchat på hva alle disse damene synes er mest utfordrende og opplever at det mest stuck. Det ramlet inn med svar og jeg er så takknemlig for at såå mange tørr å være ærlige, både med seg selv og med meg.
Jeg vil forstå deg best mulig for å hjelp deg på den beste mulige måten.

Alle utsagnene har kommet direkte fra de som jeg hjelper og helt ærlig så på ett tidspunkt i mitt liv, var jeg enig i de aller fleste punktene på lista.

Og det er nok derfor jeg også lærer vekk hvordan jeg har frigjort meg fra disse begrensende falske sannhetene.

Den som folk flest svarte ett rugende JA på, var den med vaner. Det er så inni hampens vanskelig for så altfor mange å gjøre det som de faktisk vet at er lurt å gjøre.
Og når de ikke klarer å holde ut/ fullføre, så skjemmes de over at de ga opp atter en gang . Og som resultat er det er en nedadgående spiral med negative følelser.

Hvordan få en vane til å vare, da?

Ja hvordan får man det til? Vi er forskjellige og mange av oss har ulike behov. Men i en samtale nylig med en herlig og oppgitt dame over hennes egen manglende evne til å gjøre noe til en automatisk vane. Så foreslo jeg dette og hun var alldeles fra seg av begeistring og sa: Hvorfor har jeg ikke tenkt på det, selv? Det er jo så enkelt!

Dette gjør jeg:

Istedenfor for å gape over for mye for tidlig, så sats på en mindre ting og FEIRE at du mestrer den. Start i det små og bygg på. Mer og mer. Brikke for brikke! Vane for vane!

  1. Finner ut og konkretiserer hva det vil gi meg å få den vanen på plass
    (motivasjonen for å komme dit)
  2. Tenker på hva som skal til å for å bruke tiden/prioritere de minuttene til det som jeg vil
    ( Hvordan kan jeg få det til å passe inn i livet mitt)
  3. Jeg vet at det å lage en automatisk vane vil ta tid og det er helt ok
  4. Finner ut hvordan påminnelse som funker best for meg
    (For det aller fleste er dette en alarm på mobilen/klokken)
  5. For å få en vane automatisk, så må den gjøres 66 ganger. For mange er det veldig motiverende å telle ned fra 66. Da ser man dag for dag at det går den rette veien og blir stadig påminnet om vanen.
  6. Er det en dag du ikke får gjort det du skal. Bare fortsett neste dag. Ingen krav om perfekt, progresjon er mye bedre selv om det ikke perfekt.

Vaner jeg har fått på plass med denne teknikken:

Uavhengig av om frekvensen er noe som skal gjøres daglig eller ukentlig, så er disse mine godt implementert vaner.
– Skrive meg inn i min journal om morgenen ( Elsker det, gir masse klarhet, påfyll og jeg bekrefter for meg selv hvem den beste meg er, og det er jo den jeg vil være hver dag)
– Meditasjon
– Pusteteknikker
– Planlegge uken som kommer hver søndag
– Kalde dusjer
– Ta tilskudd
– Drikke vann med sitron og salter i om morgenen
– Spise maten i microbiome diet når jeg fikset leddgikten min

Kjenner du noen som også har lyst å få gode vaner på plass?

Likte du dette tipset, så blir jeg superglad om du deler det med 2 venner som også strever litt med å få på plass de gode vanene de vet at de har godt av!

For flere nydelige tips, så sjekk ut min stressmestrings-side!


sjø. Vassøy, brygge

LØFT lydbok

Endelig er lydboken her

Silje E vassøy, lydbok. coach, har reversert leddgikt

Mange har spurt om jeg ikke kan lese inn LØFT boken som en lydfil. Veldig mange av dere har delt med meg at dere liker bedre å høre enn å lese.

På slutten av min ferie fra ysteriet så følte jeg en overstrømmende motivasjon for å gjøre nettopp det. Og når man har skikkelig lyst, er veldig kriblende motivert.

Ja da er det rett og slett å gjør det.

Lyden av å bli løftet

Man bruker en helt annen del av hjernen for å ta imot lyd signaler og noen foretrekker konsekvent å høre lyd i forhold til å lese.. Har du tenkt over hvordan du både lærer best? Og hvordan du lagrer minner?

Lyd – 1 av fem modaliteter

Visuellt – Lagrer og lærer i bilder, stilleben og forenklede animerte “tegninger”
Auditivt – Lagrer minner og lærer best ved å lytte
Kinestisk – Lagrer info og lærer best ved å bruke kroppen fysisk og husker minner i form av følelser (gjerne i kroppen)
Auditivt/Visuellt – Lagrer og lærer best ved lyd og bilde, slik som i film.
Gustatorisk – Lagrer minner ved hjelp av smaksløkene.
Olfatorisk – Lagrer minner ved lukter. Ulike dufter inneholder minner.

Det som er veldig spennende og interessant er at vi alle har flere enn 1 av disse modalitetene i bruk. Gjerne alle. Men som oftest så har vi en primær. Har du tenkt over hvilke(n) du bruker mest?

LØFT lydbok med bonus

Silje E vassøy, lydbok. coach, har reversert leddgikt

Utenom del 1 som er en fyldigere introduksjon med ekstra historier og utfyllende informasjon som du ikke finner i e-boken. Og del 2 som er Aktivitetsdelen fra boken. Del 3 som er Mat og tilskudd fra boken. Også begge med ekstra historier, ærlige erfaringer og lærdommer.

Så får du også noe som jeg har aldri har laget før.
Bonusfilen heter GNIST og vil gi deg 2 ting: MOTIVASJON og en god porsjon dose klarhet i å finne ut hva du kan gjøre som er mest hjertestyrt. Hvem du er i kjernen i deg!

Ofte har du ( og jeg) svarene selv på det som vi undrer på. Og noen ganger kommer du videre fra den følelsen av å være stuck bare med å vende fokuset innover mens du har rom og tid til å være litt i fred og spørre deg selv.. Det er ikke en meditasjon, men en oppbackende boostende lydfil som kan være til stor hjelp i din prosess!

Start bedre idag med LØFT e-bok og lydbok

sjø. Vassøy, brygge

Det aller lureste du kan gjøre, er å starte! Og disse to er en suveren duo for å hjelpe deg skikkelig godt igang! Og du kjøper begge to her.

Her kan du lese hele helsereisen min som er her på bloggen. Og hva jeg lærte av leddgikten i etterkant.

Trenger du mer hjelp, så bare ta kontakt ❤️

  • Bok anmeldelse, Silje E vassøy, lydbok
  • Bok anmeldelse, Silje E vassøy, lydbok